• Lerpyttervej 50, 7700 Thisted

Om klubben

Klubben startede i 1974 under ledelse af Folmer Ottesen, Hans Andersen og Lis Johansen. Klubben trænede på Borgerskolen. Klubben fik i 1979 egne lokaler på Munkegården og disse lokaler dannede rammen for træningen i 10 år. I 1989 flyttede klubben til større lokaler på strandvejen hvor også Thisted Judo Klub havde træning. I 1995 fik klubben sin første mestergrad ved Jesper Kristensen der blev gradueret til 4.dan.

I 1996 skiftede klubben navn til Thisted Taekwondo Dojang Sundo. Dette navn blev os givet af Sim Uu´s mester Ko Tae Jeong 9. dan. Sundo betyder “går først den rigtige vej og henviser til at klubbens instruktører og elever altid går den rigtige vej uden at lave “krumspring”. Klubben er meget stolt af dette navn og vi forsøger altid at efterleve det.

Klubben har siden trænet i Nors og på Rolighedsskolen men har nu fået egne lokaler på Fabriksvej 8.

Klubbens værdier er bygget op omkring traditionel kampkunst og indeholder følgende:

• – Respekt
  • – Disciplin og selvdisciplin
  • – Åndelig og personlig udvikling
  • – WTF Taekwondo ifølge
  • – Sabumnim Ko Tae Jeong
  • – Selvforsvar

Æresmedlemmer

• – Folmer Ottosen Startede Thisted TKD
    – Hans Andersen Startede Thisted TKD
    – Preben Jepsen Tidl. kasserer
    – Poul Boesen Tidl. Bestyrelsesmedlem, chefinstruktør og mangeårig instruktør
    – Jan S. Lauridsen Tidl. Formand, bestyrelsesmedlem og mangeårig instruktør
    – Bjarne Østergaard Tidl. Kasserer og instruktør
    – Jesper Kristensen Tidl. Formand, bestyrelsesmedlem og mangeårig instruktør
    – Jan B. Olsen Opstartede børneholdene og mangeårig instruktør for børneholdene
    – Carsten A. Pedersen Tidl. Bestyrelsesmedlem og mangeårig instruktør
    – Erik Harlis Tidl. Formand, bestyrelsesmedlem, chefinstruktør og mangeårig instruktør

Klubbens historie

1968: To Hollændere bringer taekwondo til Europa
1971: Gunnar Sørensen starter den første klub i Danmark, blev senere den første landstræner og
skrev to udmærkede lærebøger.
1972: Thisted Judoklub starter et taekwondohold.
1974: Folmer Ottosen, Hans Andersen og Lis Johansen. Starter Thisted Taekwondo Klub, som
selvstændig klub. Der trænes på Borgerskolen i Thisted.
1979: Klubben får sine egne lokaler på Kastet.
1989: Klubben flytter ned på Strandvejen sammen med Judoklubben
1994: Klubben kan fejre sit 20 års jubilæum
2001: Klubben flytter til Thy Hallen
2004: Klubben har 30 års jubilæum
2007: Klubben får igen egne lokaler, på Kirkebyvej i Nors
2010: Klubben flytter træningen til Thingstrup skole
2010 Klubben flytter til Rolighedshallen
2012 Klubben får igen egne lokaler, på Fabriksvej 8 i Thisted
2014 Klubben fejre sit 40 års jubilæum

Vigtige navne

Dr. Chungwon Choue Præsident for W.T.F.
Ko Tae Jeong 9. dan. Klubbens mester

Sim Uu Taekwondo

Thisted Taekwondo Klub har et tæt tilhørsforhold til Sim Uu Taekwondo da klubben er en af de klubber der var med da Sim Uu blev stiftet.
Se mere om Sim Uu Taekwondo herunder.